BÜTÇENİN YÜZDE 80’İ TRABZON’A GELİYOR

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi, Müstakil İş Adamları Derneği’ni ziyaret etti Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi (ÇASGEM) Başkanı Abdurrahim Şenocak, ÇASGEM Başkan Yardımcısı Kenan Yavuz, ÇASGEM Eğitim Uzmanı Handan Akarsu, Trabzon Müstakil İş Adamları Derneği’ni (MÜSİAD) ziyaret etti.

Editor: admin
20 Haziran 2017 - 06:12

SANAYİDE DÜŞÜŞ VAR

Burada açıklamalarda bulunan MÜSİAD Başkanı Ali Kaan, “Sanayide yüzde 15’lik bir düşüş var. Şuan da ivme yavaş yavaş yukarıya doğru çıkıyor. Trabzon’da bu durum gözle görülür bir şekilde belli oluyor. İş adamlarımız İşkur olmasa da 150-200 kişilik ekstra bir istihdam sağladılar” dedi.

4 BİNE YAKIN ÇALIŞAN BARINDIRIYORUZ

Kaan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yazın 3 aylık bir dönemde Karadeniz’de işler daha çok artıyor. İstihdamı artırıyor. Uçaklarda ve otobüslerde yer yok. Sanayi olmamasına rağmen istihdam bekliyoruz. Biz MÜSİAD olarak 2005’te kurulduk. 69 üyemiz, 4000’e yakın çalışanımız var. 10 kişi asıl 5 kişilikte yedek olmak üzere 15 kişilik yönetim kurulumuz bulunuyor. Türkiye’de sıralamada olan firmalarımız da mevcut.”

HERKES YÖNETİCİ OLAMIYOR

Kaan, “MÜSİAD’a yönetici olmak için o kişiyi her yönden araştırıyoruz. Bize referans sunmalı ve biz de onu değerlendirmeliyiz. En az 3 kişi olmalı. Hem biz hem de genel merkez inceleme yapıyor. Görev sürelerimiz 2+2 olarak 4 yıllık yapıyoruz. Başkanlar da en fazla 2 dönem görevde kalabiliyor” diye konuştu.

LİMANIN OLDUĞU YERDEN KALKMASI LAZIM

Trabzon’un coğrafya olarak zor bir şehir olduğunu ifade eden Kaan, “2 bin dönüm yatırım adası yapılacak. Arsin sahilinde yapılması planlanıyor. Burası olursa Trabzon için çok faydalı olacaktır. Başka çaremiz yok. Kolay bulduğumuz yeri yapmak lazım. Liman zamanla oraya alınabilir. Hammadde oraya gidebilir. Oradan da dünyaya açılabilir. Limanın oradan kalkması lazım. Hakları kimdeyse aynı haklar verilerek limanın dışarı taşınması lazım. Stadın önündeki projesi hazır. Bizim yol sorunumuz var. Bir kaza olunca gitme şansımız yok. Kanunu bulvarının güney çevre yolunun acil yapılması lazım” ifadelerini kullandı.

BÜTÇENİN YÜZDE 80’İ TRABZON’A GELİYOR

Kaan, “Arsa üretmek için arsaya verdiğiniz para kadar da arsayı boşaltmak için para veriyorsunuz. Biz Beşirli’den Yomra’ya inene kadar 4 tane tünel 7 tane de kavşak yapmamız lazım. Dağların altını delip geçiyoruz. Bütçenin yüzde 80’i Trabzon’a gidiyor. Para ortada yok. Görülmüyor. Zor bir coğrafyamız var” dedi.

TRABZON’A ÖZEL ÖNEM VERİYORUZ

ÇASGEM Başkanı Abdurrahim Şenocak ise, “Yaklaşık 4-5 aydır bu görevdeyiz. Trabzon’a özellikle ayrı bir önem veriyoruz. 2 gündür bir takım ziyaretler yaptık. Projelerinize destek olabiliriz. Devlet tarafı olarak girdiğimiz projelerde daha ikna edici oluyoruz. Projeleri yönetmede de eğitimlerimiz var. Arkadaşlarımız bu konuda yetkililer. MÜSİAD bizim yakın olduğumuz kuruluşlardan biri. Dolayısıyla burayla iş birliği yapmaktan memnunuz” şeklinde konuştu.

SORUN: KURUMLAR ARASI İLETİŞİM

Şenocak, şöyle devam etti: “Büyükşehirlerin sorunu kurumlar arası iletişim. Yasal zorunluluklardan doğan iletişimler devam ediyor sadece. Onun haricinde iletişim kurmak gerekiyor. Aynı bakanlıktaki birimler arasında dahi kopukluk var. İş için heyecan duymak gerek. O zaman bu sorunları aşabiliyorsunuz. Sahaya rehberlik edecek bir konuma geçilmesi lazım. Biz de üniversitelerle iş birliğini önemsiyoruz. Akademisyenler biraz rutine alışmışlar. Ancak onların üzerine gidilmeli.”

Görüşmenin ardından MÜSİAD Başkanı Ali Kaan’a bir takım hediyeler verildi.